onsdag 7. mai 2008

tilbake i Ålesund.

da var jeg her igjen, etter to veldig spesielle måneder. mye reising og mange nye mennesker har jeg møtt, og forhåpentligvis har alt dette forandret meg. Gud har virkelig vært tilstedte og har lært meg mye gjennom bibelen og gjennom venner. vi som dro, meg, miika, leah, meghen, mirjam , sara og hanne, har opplevd mye forskjellig sammen og har hatt muligheten til å velsigne misjonærer med praktisk arbeid og støtte og vi har absolutt fått igjen mye. hele turen var en stor inspirasjon for mine drømmer om og en dag dra ut.

vi var omtrent en måned i beijing og en måned i himalayaområdet. disse to stedene er som du skjønner veldig forskjellige. jeg fikk virkelig et nytt syn på det å være misjonær når vi var i storbyen. har hatt på en måte et veldig begrenset syn før denne turen igrunn. men det var i alle fall veldig bra å oppleve selv om jeg ikke føler meg kalt til å drive "bymisjon". vi hjalp til ved forskjellige senter som hadde forskjellige menneskegrupper i sentrum. vi fikk òg møte personene som hadde grunnlagt disse organisasjonene.
andre ting vi gjorde var mer relasjonsbasert. vi prøvde å møte mennesker og bygge vennskap og lære mer om kulturen deres. for eksempel var vi på forskjellige "internasjonale" kafèer som lokale ville komme til for å trene deres engelskkunnskaper. der fikk vi òg ofte muligheten til å dele både musikk, dans og drama.

jeg er fryktelig dårlig til å skrive veldig mye, så om du lurer på mer kan du spørre meg:)
og takk for all støtte og bønn.

1 kommentar:

Anonym sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

gleder du deg til i morra?