tirsdag 20. mai 2008

rart.

det har vært en merkelig opplevelse å være tilbake i Norge. jeg kom tilbake til mange ting som måtte bli gjort, og masse forskjellige ting har surret rundt i hodet mitt. jobb neste år, sted å bo, redigere film fra turen og skolen. jeg liker å ha ting å gjøre, men dette var litt i meste lage. Margrethe var på besøk to helger siden, og det har absolutt vært høydepunktet etter jeg kom hjem. vi hadde en fantastisk helg, og jeg er utrolig takknemlig for at hun tok turen opp hit. hun fikk treffe alle mine nye venner og smake litt av livet jeg har levd de siste åtte månene.

men jeg hadde ikke trodd at det skulle være så veldig rart å komme hjem etter å ha vært borte i to månender, men jeg innser i ettertid hvor annerledes alt var. atmosfæren i norge er generelt litt tyngre og jeg føler at det er mye ensomhet som er ute å går. jeg vet at jeg har Jesus og jeg vet at det er mange som trenger å innse at han er veien. men noe jeg trenger å lære er å altid finne min verdi i at Han elsker meg og er der for meg, for jeg lot denne ensomheten komme over meg. den tok kontroll over følelsene, men som alltid er Gud der. på søndag var jeg i kirken og fikk igjen kjenne Hans nærvær og det helbredet.

"...og ved hans sår har vi fått legedom." -utdrag fra Jesaja 53:5

Ingen kommentarer:

gleder du deg til i morra?